23948sdkhjf

Ny hotellkedja ser dagens ljus

Strawberry lanserar tillsammans med Slättö en helt ny hotellkedja.

Strawberry, tidigare Nordic Choice Hotels, lanserar en ny hotellkedja tillsammans med fastighetsinvesteraren Slättö. Det framgår i ett pressmeddelande. 

Inom tio år ska kedjan bestå av minst 20 hotell i Norden med fokus på design, anpassade till både kort- och långtidsboende, digitalisering, effektivitet och hållbarhet. 

– Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer. Vi är otroligt förväntansfulla inför öppningen av det första hotellet nästa år och menar att vi presenterar någonting nytt i ett segment som varit bortglömt under lång tid, säger Petter Stordalen, ägare av Strawberry.

Slättö ser satsningen inom hotell som ett komplement till bolagets investeringssegment inom bostad, lätt industri och logistik, och samhällsfastigheter.

Satsningen på hotellkedjan har höga hållbarhets- och tillgänglighetsambitioner. Till exempel är ambitionen att bygga i trä, förnyelsebar energiproduktion med solceller och bergvärme, resurseffektivitet genom digitala lösningar och en stark miljöcertifiering.

Det första hotellet beräknas öppna i Q2 2025 i Falkenberg, med 151 rum. De första avtalen är signerade med både markägare och strategiska partners för att fylla hotellen med tjänster och utbud.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172