Kundsevice i örebro till SM
Länstrafiken i Örebros kundservice Transam tillhör landets elit. Det är ett av tre transportbolag som kan vinna SM i telefoni och kundcervis. Vem som vinner avslöjas 26 januari.
– Vi är väldigt glada och stolta över nomineringen. Att vi har blivit nominerade som en av branschens tre bästa i landet ser vi som ett kvitto på att våra kunder får god hjälp av oss, säger Elisabeth Bystedt , vd för Transam, som sköter kundservice och beställningscentral på uppdrag av Länstrafiken.
SM i telefoni och kundservice är en tävling som bygger på kvalitetsmätningar av de deltagande företagen och organisationernas kundservice och växel. Under minst tio veckor ringer undersökningsföretaget ett antal anonyma samtal till kundtjänsten och mäter då bland annat bemötande, effektivitet, tydlighet och korrekthet i svaren.
– Att ta hand om sina kunder på ett professionellt och effektivt sätt är en förutsättning om man vill vårda sina kunder. Nu är vi taggade och vill bli ännu bättre, säger Elisabeth Bystedt.
Transam har nominerats som en av de tre bästa i klassen resor och transport. Tävlingen har i år 154 deltagande företag indelade i olika klasser efter bransch.
FAKTA/Transam
Ett helägt dotterbolag till Länstrafiken Örebro och fungerar i dag som Länstrafikens kundservice. Kundservice omfattar bland annat planerings- och beställningscentral för sjuk- och färdtjänstresor och andra samhällsbetalda transporter i Örebro län. Transam ansvarar också för övrig kundservice såsom tidtabells- och trafikupplysning för kollektivtrafiken i hela Mälardalsregionen. En fusionering pågår mellan moderbolaget Länstrafiken Örebro AB och dotterbolaget Transam AB, fusioneringen kommer att vara helt genomförd under första kvartalet 2012.
Ett femtiotal personer arbetar med Kundservice och är placerade i Lindesberg, Karlskoga, Nyköping, Eskilstuna, Västerås och Örebro. Tävlingen SM i telefoni och kundservice arrangeras av undersökningsföretaget Q survey.