23948sdkhjf

Mer punktlighetsredovisning från SJ

Nu ökar SJ frekvensen och rapporterar punktlighet varje månad i stället för varje kvartal på sj.se. Dessutom redovisas förseningsorsaker och vad SJ gör för att förbättra punktligheten.
– Vi vet att hög punktlighet är en förutsättning för att resenärerna skall vara nöjda med SJ och resa med oss. Det är också en viktig fråga för vårt anseende och förtroende. Det vi lovar våra resenärer ska vi också hålla. När vi nu rapporterar oftare och beskriver vad som påverkar punktligheten och våra förbättringsaktiviteter är förhoppningen att alla våra intressenter kan följa vår resa mot ett punktligare SJ, säger Elisabeth Lindgren , SJ:s kommunikationsdirektör.

Den nya punktlighetsredovisningen är framtagen i samverkan med Trafikverket och branschföreningen Tågoperatörerna. Den följer en gemensam standard, där vi redovisar förseningar som fjärrtågens ankomsttid +15 minuter och regionaltågen +5 minuter.

Siffrorna redovisas för respektive tågkategori som punktlighet, regularitet, större resenärspåverkande aktiviteter och orsaksfördelning (väder och olyckor, infrastruktur och operatör).
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.391