TUR gör seminariesatsning
För första gången gör TUR en seminariesatsning i egen regi. – Vi ser det som ett test. Det ska bli spännande att se vilka reaktioner vi får, säger Per Magnusson, mässansvarig.
– Det här är en kontroversiell fråga. Vi vet att det finns kritiska röster som menar att det drar folk från mässgolvet. Samtidigt vill vi att TUR, som mötesplats, ska ge ny kunskap och höja kompetensen, säger Per Magnusson .
Per Magnusson ser årets seminariesatsning som ett sätt att “provtrycka” marknaden.
– De reaktioner vi får i år kommer att påverka den framtida inriktningen av TUR.
Serien, som delvis arrangeras i samarbete med SBTA, omfattar sex programpunkter i aktuella och angelägna ämnen. Fyra seminarier är på svenska, två på engelska:
Framtidens upplevelser – sju viktiga trender som präglar utvecklingen
Doing business in China – how the travel market in China is changing & growing
What is on the horizon? – with regards to EU regulations affecting our industri
Är Travelpolicy dött? – debatt: ny teknologi och ny generation ställer nya krav
Framtidens kommunikation med Google – om marknadsföringsstrategier, m m
An untapped Goldmmine? HBT-turism – enorm potential inom gay-turism