23948sdkhjf

Nöjdaste kunderna åkte Bus4You

Bus4You har Sveriges mest nöjda resenärer. I alla fall enligt de siffror SKI, Svenskt Kvalitetsindex, presenterar på kundnöjdhet under året inom persontrafikbranschen.
Enligt SKI:s siffror är det ett av trafikföretagen som skiner mer än de andra – och det är alltså Bus4You. Redan för ett par år sedan visade det sig att Bus4You hade det mest nöjda kunderna inom persontransportsektorn i Sverige, medräknat flyg, taxi, tåg, bussar och kollektivtrafik i allmänhet. Årets rapport från SKI visar att under 2012 utklassar Bus4you alla konkurrenter.

Första gången Bus4You fanns med i mätningen var 2010, redan då hade företaget mest nöjda kunder med betyget 78. Under 2011 behölls försprånget, men med något lägre betyg. I år har det mycket goda siffrorna från 2010 överträffats och nått 78,8 i betyg. Det företag som har näst mest nöjda kunder i årets mätning ligger strax under betyg 72.

SKI skriver i rapporten: ”Kunderna upplever att Bus4you lyckas leva upp till deras höga förväntningar och är väldigt nöjda. Framförallt så är man väldigt nöjd med komforten och punktligheten som bägge håller en väldigt hög nivå och som ingen annan av aktörerna lyckas nå.”

– Det är naturligtvis mycket glädjande, inte minst för att vi dels fortsatt satsa på vår trafik, dels har god lönsamhet i företaget, säger Mats Johansson , vd på Nettbuss Express AB.

Under 2012 är ett riktigt bra år för Nettbuss Express AB. Omsättningen i bolaget ökar med mer än 20 procent, samtidigt som antalet affärsresenärer också ökar kontinuerligt.

– Ett resultat av ett målmedvetet arbete från alla medarbetares sida, samtidigt som vi ändå inte är nöjda, utan ständigt söker nya sätt att förbättra oss, säger Mats Johansson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062