23948sdkhjf

TUR byter skepnad

Det blir inte en TUR-mässa nästa år, utan flera nya mötesplatser riktade mot olika aktörer inom besöksnäringen – allt enligt arrangören Svenska Mässan.
– Vi skapar ett antal nischade forum där olika segment inom besöksnäringen ska hitta exakt rätt målgrupp.Försäljningen går mycket bra. Vi märker ett starkt positivt gensvar från utställare som uppskattar den stora förändringen och signar upp! Hittills har ett 100-tal utställare anmält sig och betydligt fler är på väg in, säger Farhad Kakavand , affärsansvarig för TUR på Svenska Mässan. Han fortsätter:

– Hittills har vi utvecklat TUR inom den ram som sattes redan premiäråret 1984. Det har lett till en mängd kompromisser. Idag ser resemarknaden helt annorlunda än för 30 år sedan. Därför tar vi nu ett radikalt beslut och lämnar den givna ramen.

TUR 2015 blir premiäråret för den nya modellen och eventet får fyra bärande delar:

Svensk Besöknäringskongress , 18–19 mars, som förenar hela näringen och blir den första i sitt slag.
Scandinavian International Travel Meet , 19 mars, en outgoing-satsning i speeddejting-miljö, inspirerad av amerikanska PowWow.
Business Travel , 19 mars. En affärsresesatsning riktad till köpare och säljare inom konferens-, mötes- och eventbranschen.
Konsumentmässan , 20–22 mars, med matupplevelser och aktiv livsstil som teman, kryddad med förmånliga deals.

Hur har det gått då? Jo hittills har ett 100-tal utställare anmält sig och många fler är på gång, bland annat kommer utställare och nationer som aldrig tidigare varit med på gamla TUR, enligt Farhad Kakavand. Andra gamla bekanta återvänder, till exempel Storbritannien, Portugal och Tour Pacific.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062