23948sdkhjf

Bättre offentlig upphandling

Sveriges Bussföretag är ett av förbunden som engagerar sig i Svenskt Näringslivs projekt ”Bättre offentliga marknader” - de offentliga upphandlingarna ska nu effektiviseras.
Svenskt Näringslivs webbredaktion har intervjuat projektledaren Ellen Hausel Heldahl om projektets syfte och mål. Ellen har ett förflutet på bland annat Sveriges Kommuner och Landsting, SKL.

– Drygt 90 procent av den svenska busstrafiken handlas upp av offentliga beställare. Upphandlingsfrågor är centrala för svensk bussbransch. Genom vår medverkan hoppas vi också kunna sprida det framgångsrika arbetet med Avtalsprocessen inom Partnersamverkan för en förbättrad kollektivtrafik vidare, säger Anna Grönlund , branschchef och vice vd Sveriges Bussföretag.

Läs intervjun med Ellen Hausel Heldahl på Svenskt Näringslivs nättidning, klicka HÄR !
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093