23948sdkhjf

Mako till Destination Eskilstuna

Thomas Mako blir ny marknadskommunikatör på Destionation Eskilstuna. Han har under lång tid drivit nätsidan Etun.se som han kommer att avveckla.


Eskilstunaprofilen Thomas Mako kliver in som vikarierande marknadskommunikatör medan Elin Stenman går på 18 månaders föräldraledighet. Han har ett brett nätverk och stort lokalt engagemang, har varit involverad i en rad evenemang och festivaler, bland annat i samarbete med Eskilstuna Marknadsföring. Under lång tid har Thomas Mako drivit webbsidan Etuna.se där han har marknadsfört evenemang, mat och shopping i Eskilstuna. Många förknippar honom även med vimmelbilderna från Eskilstunas nattliv, något han har sysslat med sedan 2002 men nu alltså får lämna bakom sig.

– Jag kunde inte tacka nej till ett sånt här erbjudande och visste samtidigt att min egen verksamhet blir tvungen att avvecklas. Mina erfarenheter från 12 år som ägare av Etuna.se blir en bra grund att stå på i rollen som marknadskommunikatör, inte minst genom det stora och breda kontaktnät, som jag har byggt upp, säger Thomas Mako .

Han är utbildad i informationsdesign på Mälardalens högskola, har också arbetat som frilansjournalist för flera olika lokaltidningar där han har bevakat evenemang. Erfarenheter som han nu tar med sig in i Destination Eskilstuna där han bland annat blir redaktör för den officiella besöksguiden Eskilstuna.nu och projektledare för det årliga besöksmagasinet. Thomas Mako tillträder tjänsten som vikarierande marknadskommunikatör den 1 april.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078