23948sdkhjf

Premiär för nya Skövdefilmen

Nu är den klar – Next Skövdes nya film som ska presentera den egna destinationen. Syftet är att få fler att bli nyfikna på staden och helst besöka den.
Under ett helt år har filmproducenten Jan-Olof Fritze och hans team på uppdrag av Next Skövde varit på plats i Skövde vid ett 35-tal olika tillfällen för att fånga olika sidor av vår vackra stad. Sommar som vinter, fest och vardag. Filmen speglar Skövde och stadens atmosfär genom människor, såväl Skövdebor som besökare. Filmens producent Jan-Olof Fritze säger – Skövdes landmärke är människorna som lever här, de skapar en väldigt positiv atmosfär som vi mött under våra många besök här. Vill du se filmen? Klicka HÄR !

Filmen förmedlar en känsla av genuina, positiva och tillmötesgående människor. Högskolan i Skövde med sin framgångsrika dataspelsutbildning, stadens framgångsrika företag, våra aktiva föreningar, mat, boende, shopping och evenemang. Billingens rika friluftsliv och Sveriges vackraste väg Vallevägen är exempel på några av de miljöer som finns med.

– Syftet med filmen är att skapa nyfikenhet och ökat intresse för Skövde. Vi har saknat den bas som är nödvändig för att kunna kommunicera på ett modernt sätt och vi har dessutom saknat ett bra bildmaterial. Nu har vi byggt upp ett antal moderna kommunikationsplattformar som gör att vi kan kommunicera med olika målgrupper i sociala medier, på hemsidor och andra digitala kanaler, säger Claes Bjerkne , ordförande i Next Skövde under de senaste två åren. Han fortsätter:

– Alla Skövde kommuns förvaltningar och bolag skall kunna arbeta med filmen i sina verksamheter. Högskolan kommer kunna använda den såväl för att locka nya studenter som ny personal. Våra företag och andra viktiga aktörer som till exempel Försvarsmakten eller Skaraborgs Sjukhus kommer också ha möjlighet att jobba med filmen när de i olika sammanhang har behov av att kommunicera Skövde.

Kommunstyrelsens ordförande Katarina Jonsson tycker att filmen är ett viktigt steg när det gäller att bygga lokal stolthet och nationell kännedom. Besöksnäringen kommer i framtiden ha en stor betydelse för Skövdes utveckling, därför är det viktigt att fler får upp ögonen för vad Skövde har att erbjuda.

– Filmen visar vilken palett av upplevelser som finns i Skövde och i Skaraborg! Jag hoppas och tror att filmen gör att man som Skövdebo känner sig stolt över vår fantastiska stad. Det är människorna här i Skövde som gör skillnad, vilket filmen verkligen lyckas med att förmedla, säger Katarina Jonsson.

Många kända svenska profiler figurerar i filmen, bland annat Robert Gustafsson och Jessica Andersson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094