Festivalbussarna rullar
5 juni rullar #samirviktorbussen ut på vägarna, en buss från Swebus som musikduon och sociala medie-profilerna Samir&Viktor har designat.
– Det är ett starkt budskap som står för att vi gör det vi verkligen tycker om. De som gillar det, gör det och de som hatar det, gör det. Vi bryr oss bara om det positiva och att få göra det vi älskar, säger Samir Badran , som tillsammans med Viktor Frisk utgör duon Samir&Viktor.
Budskapet som syns på bussens ena sida lyder: "Hatare är alltid hatare, älskare är alltid älskare, vi är alltid oss själva #sluta näthata" och är framtaget av musikduon själva. Näthat är en central fråga för Samir och Viktor som drev en kampanj mot näthat i årets melodifestival.
– Vi förser ju våra resenärer med gratis wifi, så vi vill förmedla budskapet om att sluta näthata direkt till alla som surfar på bussen. Dessutom är vi liksom många andra företag aktiva på nätet och i sociala medier där näthat figurerar. Vi vill därför bidra till att belysa problemet genom att haka på Samir&Viktors kampanj, säger Christel Grip , kommunikationschef för Swebus.
Fotnot. Swebus kör festivalbuss till sammanlagt 16 festivaler i sommar.