Resenärerna gillar röda tåget
Efter två månaders trafik är nio av tio resenärer nöjda med MTR Express mellan Stockholm och Göteborg – detta enligt bolagets egen undersökning.
Liksom många andra mäter MTR Express kontinuerligt sina kunders upplevelse av service och generell nöjdhet. Efter en otroligt stark start med hela 91 procents kundnöjdhet höjer sig MTR Express ytterligare en procentenhet till 92 procent nöjda kunder.
– Våra servicemedvetna medarbetare levererar fortsatt oerhört bra. Trots att vi inlett vår trafik i en utsatt period sett till problem i Trafikverkets infrastruktur är en rungande majoritet av MTR Express kunder mycket nöjda. Det känns roligt att redan från start kunna ligga på en så hög nivå och det visar på vår oerhört positiva serviceanda i företaget, säger Johan Söör , vd MTR Express.
Den senaste mätningen som genomförts mellan den 8 maj-8 juni har besvarats av 3264 personer som rest med MTR Express. Undersökningen visar, förutom den övergripande kundnöjdheten på 92 procent, att även trafikinformationen till resenärerna fungerat väl; hela 94 procent är nöjda med den. Servicen ombord uppnår en kundnöjdhet på 93 procent.