Enklare i tunnelbanan
Nu finns alla typer av SL-biljetter till försäljning i Stockholms tunnelbanas samtliga spärrkiosker – därmed blir det enklare för resenärerna.
– Möjligheten att få personlig service från personalen på plats är något som är efterfrågat. Det är särskilt viktigt för ovana resenärer och turister som besöker Stockholm. På det här sättet vill vi förbättra upplevelsen för alla som reser i SL-trafiken säger Helene Jakobsson , ansvarig för försäljning och kundservice i tunnelbanan för SL.
– Detta innebär att det äntligen blivit lätt för tunnelbanans resenärer både att köpa biljetter och att få hjälp vid köp, säger Henrik Dahlin , stationsdirektör för MTR som kör tunnelbanan på uppdrag av SL.
2015 är händelsernas år i tunnelbanans spärrkiosker. I mars blev det möjligt att betala med kort och nu säljs också SL:s fulla biljettsortimentet – alla biljettyper. Detta innebär inte minst att alla stockholmare som nu återvänder från semestrarna kan fylla på sitt månadskort direkt i spärrkiosken, utan omvägar. Och dessutom betala med kort. Det är historiskt.
– Det här innebär att det blir mycket mer tillgängligt att åka tunnelbana och det är någonting vår personal som arbetar med kundnära tjänster har väntat på länge. Jag är övertygad om att det kommer att underlätta för många, inte minst för alla som arbetar eller studerar i Stockholm och nu återvänder från sommarens ledighet, säger Henrik Dahlin, stationsdirektör MTR.