Scandic-utbildning prisad
16 oktober tog Scandic emot EuroCHRIE:s International Industry Award för utbildningsprogrammen inom Scandic Business School.
– Vi är hedrade över att ha få den här prestigefyllda utmärkelsen. Det är ett bevis och erkännande på vår ständiga strävan att bygga kompetens och affärsnytta genom utbildning, säger Stephan Stahl .
Programmen inom Scandic Business School har tagits fram för företagets medarbetare och sprunget ur Scandics tankesätt att affärer går bäst då medarbetare har chans till utveckling. Programmen har nu tjugo år på nacken och har visat sig var en stor framgångsfaktor i fortsatta framsteg för medarbetare. I en spännande och föränderlig miljö kan medarbetare utvecklas och i det kommer effektivisering och en ökad servicegrad. Fyrtio olika utbildningar ges i samtliga nordiska länder där Scandic är verksamma och är uppdelat i fem olika områden - introduktion, sälj- och marknadsföring, ekonomi, ledarskap och slutligen service – det två senare utgör Scandics kärnverksamhet.
– Priset går till Scandic för ett kontinuerligt engagemang för utbildning och nära relationer samt en hängivenhet till det akademiska, säger Jan Willem Meijerhof , Head Internationalization Saxion University och tidigare President för EuroCHRIE. (Jan Willems fullständiga titel läser du i bildtexten!)
Årligen går ungefär 1 400 teammedlemmar en klassrumsutbildning på Scandic Business School och ca 24 000 eLearningkurser tas. Scandic Business School har numera blivit en del av Scandics DNA.