Julstämning i Flygbussarna
Med Jenny Nyström-inspirerade motiv vill Flygbussarna bjuda på känsla och stämning oavsett var och hur resenärerna firar jul.
– Med familjen, på egen hand, hemma eller långt bort – sätten vi väljer att fira jul på är olika. Trots det tenderar julen ofta att framställas på ett ensidigt sätt. Det vill vi ändra på med årets kampanj, säger Cecilia Björkman , marknadschef på Flygbussarna.
Tomtekärlek i tropikerna
Från nykära tomtar i tropikerna till selfie-stunder i Malmö och yogaövningar i Himalaya – motiven vill visa på en bredd såväl geografiskt som normativt. Acne Advertising ligger bakom kampanjen där man har samarbetat med Mikael Eriksson, en av Sveriges mest välkända illustratörer och vars signum är moderna nytolkningar av välkända figurer.
– Vår ambition har varit att lyfta fram kontrasterna till en intressant och inspirerande helhet. Det här är klassiska julmotiv med en modern twist, säger Isaac Bonnier , Art Director på Acne.
Kampanjen kommer att synas i rulltrappor i Stockholms tunnelbana, på stortavlor i Malmö och Göteborg samt i Flygbussarnas egna kanaler som Facebook, Instagram och på webbplatsen under större delen av december. I tidigare kampanjer och event har Flygbussarna hyllat sina egna medarbetare (”Vi har varit med ett tag”) och Stockholm Pride (”Love is in the air for all”). Man har även samarbetat med Diabetesförbundet och UNHCR.