23948sdkhjf

Kvartsmiljonte fick fribiljett

Nu har fler än MTR Express sålt fler än en kvarts miljon resor – resenären som köpt den 250000:e biljetten belönas med årskort.
Från starten den 21 mars i år har MTR Express tagit sig från noll till 250 000 resor. Den erkänt goda servicen och punktligheten har visat sig vara lönande, så vill i alla fall trafikföretaget förklara att så många har åkte med. Och så ville MTR Express fira genom att lyfta den kund som gjorde resa nr 250 000 lite extra: Petra Lundborg som köpt just den kvartsmiljonte biljetten gratulerades av självaste vd Johan Söör med blombukett och fribiljett.

Med 93 procent nöjda kunder och en punktlighet i klass med flyget – signifikant bättre än närmaste snabbtågskonkurrent på samma sträcka – har MTR Express gjort en stark start. Att få förtroende av kunderna är otroligt viktigt för ett nystartat tågbolag. Och MTR Express har engagerade kunder som genom tydlig feedback både ger ros till personalen och förbättringsförslag när det behövs. Nyligen genomfördes alltså den 250 000:e resan med MTR Express och den lycklige resenären firades med extra uppmärksamhet.

– Vilken rolig överraskning! Det var min första resa med MTR Express och jag blev imponerad över de nya fina tågen och servicen, säger Petra Lundborg , som bokade den 250 000:e resan med MTR Express.

MTR Express fokus ligger på att tänka nytt, förenkla för resenärerna i allt från bokning till reseupplevelse och ge dem bästa möjliga kundservice.

– Vi bygger MTR Express tillsammans med våra kunder. Vi har nästan 30 000 kundsynpunkter som vi löpande går igenom och utifrån det trimmar vi hela tiden vårt koncept, säger MTR Express vd Johan Söör . Han fortsätter:

– Vi hoppas att ännu fler resenärer ska hitta fram till oss. Eftersom vi är det enda tågbolaget i Sverige som är utestängda från sj.se, där merparten av alla nationella tågbokningar sker idag, är det många som tror att det inte finns platser tillgängliga hos oss. Kundlojaliteten och ”word of mouth” blir därför extra viktig för oss och vi vill ge all uppskattning vi kan till våra fantastiska kunder.

Som tack får Petra ett årskort som går att använda till ett obegränsat antal resor med MTR Express snabbtåg under hela 2016.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078