Resenären vill ha mer
I över 40 år har Rolfs Flyg & Buss levererat gruppresor till svenskarna. Mycket har hänt sedan den första katalogen kom ut och samhället har förändrats – men Rolfs resekatalog lanseras som vanligt – Allt fler upptäcker vinsterna ett socialt resande ger, enligt vd:n Emanuel Karlsson på Rolfs Flyg & Buss.
Rolfs Flyg & Buss ser ett trendbrott bland svenska resenärer – allt fler vill uppleva mer än bara resmålet på resan. Researrangören har nämligen arrangerat 40 procent fler resor i år jämfört med 2016.
- Vi har under bara det senaste året sett att intresset för gruppresor ökar, både bland par, vänner och familj – men speciellt bland ensamresenärerna. Därför arbetar vi fortsatt med att erbjuda svenskarna ett socialt resande – där fokus ligger på upplevelserna, säger Emanuel Karlsson. Han fortsätter:
- Men även att resenären får mer än bara resminnen. Nya vänner och bekanta är en stor del utav upplevelsen på resan.
Katalogen släpps för 43:e gången, i år till fler svenskar än tidigare – 70 000 hushåll. Något Emanuel Karlsson anser kommer vara fortsatt viktigt.
- Våra målgrupper spänner sig från 40 upp till över 90 år. Därför har vi såväl en utvecklad webbsida som en traditionell och inspirerande resekatalog.
I år presenterar gruppresearrangörern en katalog full av nyheter inom allt från Österbotten till Afrika. Totalt rymmer katalogen över 2 500 avgångar till 350 resmål över fem kontinenter.
- När ett helt års produktion avslutas och vi får känna på resultatet i fast form vet vi att 2018 års gruppresor kommer bli intensivare än någonsin, säger Emanuel Karlsson.