23948sdkhjf

Norweigian prisas av resenärerna

Norwegian toppar APEX ranking för lågprisbolag med fyra stjärnor - fler stjärnor än så kan bara globala och regionala normalprisflygbolag kamma hem.

Passagerare över hela världen har för andra året i rad gett Norwegian fyra av fyra möjliga stjärnor i årets Airline Passengers Experience Association (APEX). Fyra stjärnor är den högsta rankingen som ett lågprisbolag kan få.

Över en miljon flygningar och 600 flygbolag har rankats i årets APEX-utmärkelse. Norwegian var ett av tio lågprisbolag runt om i världen som fick fyra stjärnor. 

– Det är en stor ära att bli rankad som ett fyrstjärnigt flygbolag av passagerare som har rest med oss. Jag vill tacka alla våra 11 000 medarbetare runt om i världen som varje dag gör sitt yttersta för att våra kunder ska få en så bra reseupplevelse som möjligt, säger Kurt Simonsen, Chief Customer and Digital Officer på Norwegian.

Det är andra året i rad som Norwegian rankas som ett fyrstjärnigt flygbolag. Resultaten offentliggjordes i Los Angeles igår kväll. Ett säker uppmuntran för ett pressat flygbolag  som dessutom har att tampas med flygskam och en allt intensivare klimatdebatt.

FAKTA/APEX

rankar flygbolag över hela världen där passagerarna själva röstar fram vinnarna i de olika kategorierna. Flygbolagen delas in i tre kategorier: Globala flygbolag, regionala flygbolag och lågprisbolag. Det är 1,4 miljoner flygningar och 600 flygbolag som har rankats mellan 1 juli 2018 och 30 juni 2019. Passagerarna har rankat flygbolag generellt samt i fyra underkategorier: Komfort, service ombord, mat och dryck samt underhållning och WiFi ombord. Fyra stjärnor är den högsta rankingen ett flygbolag kan få.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062