23948sdkhjf

Strand till Nobina

John Strand är ny kommersiell chef för Nobina Sverige - han var under många år vd för Transdevs dotterbolag Merresor fram till hösten 2018.

Nobina är Sveriges största kollektivtrafikföretag med buss – men vi är också en innovatör som ständigt utvecklar och breddar tekniken och kollektivtrafiken. Fler ska kunna och vilja resa tillsammans med oss och våra uppdragsgivare.

Nu tar vi nya steg och anställer John Strand som kommersiell chef, med ansvar för Nobinas erbjudande direkt till konsument, business to consumer. En breddning av vår affär, med bland annat nya digitala tjänster och produkter för delad mobilitet – ett komplement till dagens kollektivtrafik.

Det känns riktigt bra att välkomna John Strand, med sin energi och kunskap för den kommersiella delen av kollektivtrafiken. Hur vi tillsammans nu kan ta nya steg mot en bredare och bättre affär med nya tjänster och produkter som gör det enklare för människor att resa, säger Henrik Dagnäs, vd i Nobina Sverige.

Det känns både spännande och kul att tillsammans med teamet på Nobina fortsätta den här resan. Nya produkter och tjänster som kan stärka kollektivtrafiken och samtidigt nå helt nya målgrupper med delad mobilitet och smarta lösningar på riktigt, säger John Strand, kommersiell chef på Nobina Sverige

John Strand tillträdde sin nya post 1 oktober och kommer att ansvara för all kommersiell verksamhet samt B2C inom Nobina samt vidareutvecklingen av vår nya digitala plattform tillsammans med vårt innovationsbolag Nobina Technology.

John Strand var under många år vd för Merresor, dotterbolag till Transdev. Han gick sedan till vd-posten för Grönklittgruppen i Orsa, ett företag inom besöksnäringen. Han lämnade det uppdraget efter en skism med styrelsen redan i juni efter drygt ett halvår. Styrelsen och John Strand hade helt olika syn på den framtida strategin och hur bolaget borde utvecklas och organiseras. Det gjorde att John Strand valde att säga upp sig och lämnade bolaget med omedelbar verkan 24 juni i år. Nu är han alltså tillbaka i kollektivtrafikbranschen igen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.439