Nytt drag av RK Travel Group
Det som hänt är att RK Travel Group infört bästa-pris-garanti till alla sina kunder. Men vad betyder det här egentligen? Så här svarar företagets vd:
– Är man stor måste man vara snäll, sa Bamse. Men att vara störst medför alltid en risk att man förlorar sin spänst och nyfikenhet – det förpliktigar också. För att på ett positivt sätt stressa oss själva att förbli framåtlutade, inför vi från och med årsskiftet på eget initiativ: Prismatch, säger Göran Grell, vd för RK Travel Group.
Prismatch är en lägsta-pris-garanti till RK:s kunder, att de alltid ska erbjudas marknadens lägsta pris. Det sätter ett positivt tryck på RK:s egna inköpare samtidigt som det skapar en trygghet för de egna kunderna, enligt Göran Grell.
– Prismatch förändrar inte världen, men det tvingar oss att alltid ha bäst pris så att våra kunder kan slåss med de bästa i branschen, säger Anders Nord som är Operativ chef på RK Travel Group. Han fortsätter:
– I dagens snabbrörliga resemarknad där Revenue Managers mer och mer tar över vår vardag vet vi att detta är en välkomnad produkt.
RK Travel Group är sedan starten 1976, Nordens i särklass största gruppresegrossist (samtliga övriga direkta konkurrenter har cirka 15 procent av RK:s volymer – tillsammans). När man är så mycket större än andra så får man bättre priser och villkor. Med det kommer också ett ansvar. För mer information om hur Prismatch fungerar, se rktravelgroup.se.