Lämnar Destination Eskilstuna
När Martin Roos började sin anställning var det på dåvarande Eskilstuna Marknadsföring. Under tiden som vd har turistbyråorganisation övergått till att bli ett modernt destination-marknadsbolag.
– När jag fick frågan om att ta jobbet som vd i Eskilstuna Marknadsföring var min plan att stanna ett par år för att sedan ta nästa steg. Men i och med att vi utvecklades från ett delvis privatägt bolag till ett helägt kommunalt bolag uppstod ett gäng nya roliga utmaningar som jag inte kunde tacka nej till. Dessutom hade vi tillsammans med Eskilstuna kommun precis lanserat platsvarumärket ”Eskilstuna gör Evolution” som jag ville vara med om att förvalta, utveckla och förfina, säger Martin Roos, i en kommentar.
I den nya rollen som senior platsstrateg på konsultbolaget Placebrander, som verkar inom platsutveckling och platsmarknadsföring, kommer Martin Roos att jobba med olika projekt och utforska kopplingen mellan ljud och varumärken så som Sonic Brands.
– Martin har gjort en gedigen och ovärderlig insats som vd. Han har haft ett driv och utvecklingsvilja som vi i styrelsen uppskattat. Dessutom har Martin haft en god ordning och reda på verksamheten vilket, för mig, som Ordförande underlättar och gör att vi som styrelsen kan fokusera på strategiska frågor och blicka framåt i stället för att behöva gå ner och peta i det operativa, säger Mats Bengtsson, Styrelseordförande, Destination Eskilstuna.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.