Reklamfilm ska lyfta turistbussresor
Den nya reklamfilmen som lanserades i veckan, är ett resultat av ett flerårigt projekt och ska kunna användas av Sveriges Bussföretags medlemmar i sin marknadsföring. Syftet med filmen är att få tillbaka resenärerna till turistbussbranschen efter pandemin som lamslog företagen.
Nu återhämtar sig branschen, och reklamens budskap är ”En resa med buss är en resa att minnas”, vilket enligt Sveriges Bussföretag anspelar på att få har rest under pandemin och att bussresor skapar gemenskap.
– Turistbussbranschen består framför allt av många små- och medelstora företag och dessa har inte alltid stora resurser att lägga på marknadsföring. Det här initiativet med en reklamfilm som medlemsföretagen kan använda är ett helt nytt grepp som medlemsföretag har efterfrågat, säger Anna Grönlund, branschchef Sveriges Bussföretag, i en kommentar.
Reklamfilmen är en del av ett projekt som organisationen arbetade med mellan 2021 och 2022.
Här kan du se filmen.