Viking Line ska öka kundupplevelsen – väljer Avaus
Avaus består av över 130 konsulter och är belägna i bland annat Stockholm. De verkar som en transformationspartner för företag som vill bli datadrivna och kundcentrerade.
Nu har Viking Line ingått ett 3-årigt samarbete med Avaus för att bli bättre på att använda den kunddata rederiet redan samlar in.
– Avaus experter och strukturerade angreppssätt skapar vägledning för oss, när vi går från manuella till automatiserade arbetssätt. Med deras hjälp kan vi inte bara samla in och analysera den data som behövs, utan också aktivera och personalisera den i flera kanaler – allt från upplevelsen innan man går ombord till kommunikationen ombord, säger Tom Lindberg, Chief Digital Officer på Viking Line, i ett pressmeddelande.
Emma Storbacka, vd på Avaus, tillägger:
– Viking Line är en perfekt partner för oss – ett ambitiöst och affärsdrivet företag, som är redo att ta nästa steg i sin tillväxtstrategi. Med en ökad användning av AI och grad av automatisering möjliggör Viking Line en mer personlig upplevelse för sina kunder, men också en branschledande sälj- och marknadsfunktion.