23948sdkhjf

Flix levererar nytt starkt resultat

I år firar Flix tio-årsjubileum och om förra året var ett rekordår för bolaget, så visar årets sex första månader på bättre resultat.

Från januari till juni i år reste 36 miljoner passagerare med Flixs varumärken Flixbus, Flixtrain, Greyhound och Kamil Koç, vilket innebär en ökning om 53 procent jämfört med samma period förra året. 

Intäkterna landade i sin tur på 860 miljoner euro (omkring 10 miljarder svenska kronor), något som innebär en tillväxt på 54 procent. Det justerade EBITDA för perioden slutade på 26 miljoner euro.

Det framgår av Flixs halvårsrapport. 

– Flix levererar en hållbar och lönsam tillväxt. Vi har under första halvåret i år kunnat utöka våra tjänster på nya och befintliga marknader. Vi fortsätter att vara en global framgångssaga inom travel tech, säger André Schwämmlein, vd och medgrundare av Flix, i en kommentar.

Flix summerar det första halvåret som "den mest framgångsrika i bolagets historia". 

Under perioden utökade bolaget sin verksamhet med bland annat nya linjer i Grekland och Finland. Senare i år kommer Flix att lansera Flixbus i Chile och nästa år i Indien. 

Läs mer om Scania och Flixs nya samarbete: 

Scania och Flix inleder samarbete

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094