23948sdkhjf

Bussen är ett varumärke

Att åka säkert och miljömässigt är bussens starkaste varumärken står att läsa i en ny broschyr.
Ett starkt varumärke är avgörande för långsiktig god lönsamhet. En buss är ett skyltfönster gentemot både kunder och allmänhet. Vägverket, region väst, BR, Bussbranschens Riksförbund, Orusttrafiken samt Göteborgs Spårvägar har tagit fram en gemensam skrift, Argument för säkrare och mer miljöanpassade bussresor, för att betona bussens fördelar, miljömässigt och trafiksäkerhetsmässigt, framför bilens.
- Syftet med skriften, som vänder sig till både förare och tjänstemän, är att man ska få argument om varför trafiksäkerhet och miljöhänsyn är viktigt, argument att använda gentemot både kunder och kolleger, säger Tommie Vesterlund på BR. Vi vill alltså att alla i bussbranschen ska få sig en tankeställare om hur man genom att köra både trafiksäkert och miljöanpassat, kan öka värdet av allas vårt varumärke.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078