Snabba ryck för att fånga kunden
Du som arbetar med turism, tänk på att du bara har 2-4 sekunder på dig att fånga intresset på din hemsida. Det menar konsulten Per Frykman.
Undersökningar visar att man har 2-4 sekunder på sig för att få en kund att stanna till på hemsidan för att vilja veta mer. Kanske är det så att hemsidan exponerar ut varan men det behövs något annat som verkligen berör.
- Även om turistföretagen spenderar stora pengar på att bygga sitt varumärke, rykte och sin image, kan detta raseras rejält om inte medarbetarnas individuella varumärken och professionella rykte kan leva upp till det, säger konsulten Per Frykman. På det sätt som man uppfattar medarbetaren, så uppfattar man företaget och vi gör bara affärer med dem vi gillar!
Det som berör är alltså medarbetare som brinner för vad de gör och kan leverera mästarklass till sina kunder. Det går inte att bygga ett varumärke som inte är äkta, utan det ska bygga på det du är riktigt bra på, känner engagemang för och har ambitionen att leverera mästarklass.
Idag är det viktigare än någonsin att ta tag i personalens individuella varumärke och professionella rykte för att bli det företag som står stabilt nu när marknaden blir skakig enligt Frykman.