Norge invaderar!
Norge lanserar en prisbelönt hemsida under TUR 2009 i Göteborg. Förutom Norge finna över 100 lutställande länder ut på mässan som inte återspeglar särskilt mycket av lågkonjunkturen.
Det är Norsk Designråd som står för utmärkelsen. Motiveringen är att Innovasjon Norge lanserat en användarvänlig och lättöverskådlig webb-plats, där skaparna verkligen satt sig in i användarnas behov. Här finns dessutom en formsäker layout, luftig typografi och god bildbehandling.
Visitnorway.se är den svenska varianten av portalen, och ska bidra till att skapa reslust och inspirera svenskar att semestra i Norge. Den har funnits i några år, men nu lanserar Innovasjon Norge en helt ny upplaga även av denna. På visitnorway.se finner du mer än 80 procent av Norges alla reselivsprodukter under ett gemensamt tak.
Innovasjon Norges mål med den omfattande satsningen är att stärka Norgeprofilen och göra landet än mer lockande som resmål. Målet är att få minst 3,5 miljoner utländska turister att besöka landet under år 2010.