23948sdkhjf

Storhotell knackar dörr

Clarion Hotel Sign i Stockholm skickar idag den 30 mars ut 11 personer som ska knacka dörr i omgivningen för att hitta nya kunder. 

Totalt kommer elva personer, personal från hotellets olika avdelningar som kök, reception, städ och guest service att gå ut i området kring hotellet och knacka dörr . Syftet är att sälja in Clarion Hotel Sign med dess konferensmöjligheter, dess restaurang Aquavit Grill & Raw Bar och hotellets spa Selma CitySpa+ till omgivningen. Att göra så kallade Canvasbesök, obokade kundbesök, är vanligt förekommande inom många andra branscher, dock är det en ovanlig företeelse inom hotellbranschen.
- Det är under sämre tider vi har chans att ta marknadsandelar. Medan andra företag drar ned på sina kostnader har vi bestämt oss för att gasa och satsa ännu hårdare på försäljningen, säger Anant Vithlani, försäljningschef på Clarion Hotel Sign.
Clarion Hotel Sign har sedan tidigare en stor försäljningsavdelning och utöver denna satsning har hotellet nyligen anställt ytterligare en säljare riktat mot eventbranchen. Totalt 11 personer med olika inriktning arbetar nu på hotellets försäljningsavdelning. Målet är att under 2009, genom bland annat aktiv uppsökande försäljning, nå en omsättning om 300 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063