23948sdkhjf

Ving lanserar ny sajt

Det blir mer av resenärstips- och synpunkter när Ving lanserar sin nya sajt. Målet har också varit att göra sajten mer lättnavigerad och få in mer inspiration.
Internet är den absolut viktigaste försäljningskanalen och Ving säljer idag ungefär 60 procent av resorna via nätet, om tre år spås den siffran ligga på 80 procent. Ungefär 90 procent av Vings kunder söker information om hotell och resmål via webben. Därför är det viktigt att webben är både inspirerande och extremt funktionell för alla dem som söker resor. Viktigt är också att kunderna kan inspirera varandra genom användargenererat material, såsom restips samt gästernas betyg på hotell och resmål, och därigenom underlätta köpbeslut.

- När vi skulle utveckla nya Ving.se tillfrågades kunderna vad de upplevde som svårt eller hindrande med att boka en resa på webben. Utifrån önskemålen har vi sedan arbetat fram vår nya webb med ett flertal nya funktioner, t ex bättre sökmöjligheter samt fler och större bilder för inspiration, säger Magdalena Öhrn, informationschef, Ving.

Här är de viktigaste nyheterna:

Smartare sökningar via nya funktionen utökad sök . Ange om du vill ha all inclusive eller barnpool och hitta den perfekta drömresan för just dig Ange ett maxpris och filtrera bort de resor som inte ryms i budgeten Inspireras av fler och större bilder och filmer på både hotell och resmålGästernas egna betyg och restips. Berätta om din resa och ta del av andras upplevelser. Detta har vi integrerat med övrigt innehåll på respektive resmålssidaTipsa dina vänner om ett hotell eller ett resmål via bl a mail, Blogger, Facebook eller Twitter

Lanseringen av nya Ving.se har föregåtts av att en betaversion av nya webben släpptes. Vings kunder bjöds in att tycka till om de nya funktionerna.

- På så sätt kunde vi upptäcka eventuella fel, finslipa de sista detaljerna och få in förslag till ytterligare förbättringar. Parallellt med själva betasajten lanserades även Betabloggen, där vi som arbetat med den nya webben berättade mer om utvecklingen av nya Ving.se. På betabloggen fick vi in kundernas feedback i form av 400 förslag och kommentarer som varit mycket värdefulla, säger Lisa Rönnberg, webbansvarig Ving.se.

Utvecklingen av sajten fortgår kontinuerligt, i och med det byter Betabloggen namn till Vingbloggen. Där kan Vings kunder även i fortsättningen tycka till om Ving.se. Vingbloggen når man via startsidan på Ving.se

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063