Skidturistsatsning i Skövde
I samband med att jullovet inleds drar Skövde igång en större kampanj för att locka barnfamiljer och motionärer att prova Skövde. Västgötastaden ska bli skidparadis för fler bussturister.
– Vi har satsat mycket från kommunens sida på att utveckla Billingens fritidsområde. Därför känns det väldigt roligt att vi nu kan göra en större satsning på att locka fler att upptäcka vår fina anläggning, som dessutom invigs till Vasaloppscenter den 22 december, säger Stefan Herre , chef för fritidsförvaltningen i Skövde kommun.
Den geografiska målgruppen för kampanjen är främst Västsverige med fokus på Göteborg, då det endast ligger en och en halv timme bort med bil eller tåg.
– Vi tror att det är många som ännu inte vet att Skövde har så mycket att erbjuda vad gäller vinteraktiviteter. Att det dessutom finns så mycket annat, så som Sveriges bästa äventyrsbad*, science center, shopping och ett bra utbud av kultur, caféer och restauranger gör att vi tror att det här kan bli en riktigt attraktiv vinterort på nära håll. Nu vill vi att fler ska prova Skövde, varför det också är budskapet i kampanjen, säger Jenny Almén Linn , affärsområdesansvarig för turism på Next Skövde.
En kampanjsida är framtagen för att visa hela det utbud som finns. Deltagande aktörer i kampanjen, förutom Skövde kommun och Next Skövde är First Hotel Billingehus, Scandic Hotel Billingen, Clarion Collection Hotel Majoren, Arena Skövde, Sporthyra och Billingens Stugby och Camping.