Furuvik växlar upp
2015 noterades den högsta besökssiffran i Furuvik på över 30 år – med fler anställda ska ännu fler lockas dit under 2016.
Besöksnäringen förutspås vara Sveriges nya basnäring år 2020. I rapporten ”Nationell strategi för svensk besöksnäring – hållbar tillväxt för företag och destinationer” från 2010 presenteras Svensk Turisms strategi med målsättningen att svensk besöksnäring ska fördubblas till 2020. Furuvik är ett av de besöksmål som har upplevt en tillväxt de senaste åren och rustar nu för att möta en fortsatt ökad efterfrågan genom att inrätta tre nya heltidstjänster: en campingchef, en snickare och en attraktionstekniker. Den campingansvarige kommer att arbeta med underhållet av och den framtida utvecklingen av Furuviks camping.
– Det känns fantastiskt roligt att kunna stärka upp verksamheten med nya nyckelfunktioner. Vi har stora planer för Furuviks utveckling både i det korta och långa perspektivet. Parkens medarbetare har en avgörande betydelse på den resan, säger Nina Tano , vd Furuvik.
Därutöver kommer marknadsfunktionen att förnyas och bli en heltidstjänst med kombinerat sälj- och marknadsansvar.