23948sdkhjf

Tallink vårdar sitt varumärke

Tallink Grupp presenterar en ny och uppfräschad visuell identitet för sina två varumärken Tallink och Silja Line - Allt för att bli tydligare och mer lockande.

Framtagandet av den nya visuella identiteten för respektive varumärke har föregåtts av ett omfattande analysarbete i samarbete med den svenska varumärkesbyrån Happy F&B. Målsättning är att uppgradera och modernisera identiteten för att hålla jämna steg med konsumenternas förändrade behov och förväntningar.

Logotyperna för Tallink och Silja Line förblir desamma. De förändringar som gjorts fokuserar mer på ett uppdaterat, modernare utseende av bolagets digitala kanaler, marknadsförings- och kampanjmaterial.

– Tallink Grupp har utvecklats över tiden och våra kunder och deras behov har också förändrats. De förväntar sig mer från oss idag än enbart ordinarie färjetrafik. Våra kunder kommer till oss för att söka efter en genuin reseupplevelse. Med detta i åtanke och för att vi alltid har som målsättning att överträffa våra kunders förväntningar har vi nu uppdaterat och moderniserat vår visuella identitet, säger AS Tallink Grupps Brand Manager Tiia Nõmm.

Den nya visuella identiteten, som succesivt kommer att implementeras i hela Tallink-koncernen inom det närmaste året, har utvecklats i samarbete med svenska varumärkesbyrån Happy F&B, vars kundlista består av företag som Thomas Cook, IKEA, Coca Cola Company, Swedbank med flera.

– Jag måste säga att Tallink Grupp är ett imponerande, ambitiöst företag och att jobba med dem har varit väldigt intressant. Deras positiva engagemang och breda medverkan av den egna organisationen under denna process har varit avgörande för slutresultatet säger Anders Kornestedt, vd och Creative Director, Happy F&B.

– Vi tror att det finns en fantastisk möjlighet idag för starka och moderna  varumärken i kryssningsbranschen. Intresset att komma bort från vardagen för att njuta av god mat, underhållning och shopping har aldrig varit större, säger Anders Kornestedt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078