Förlänger bussarnas livslängd
Kollektivtrafikens bussar lever med sina avtal, därefter har många fått gå i pension. I alla fall förr – numera kan bussarna rekonditioneras till ett helt nytt liv.

Kollektivtrafikens bussar lever med sina avtal, därefter har många fått gå i pension. I alla fall förr – numera kan bussarna rekonditioneras till ett helt nytt liv. Foto: THOMAS DIETL
Volvo Bussars stora anläggning i Säffle med 350 fastanställda lades ner 2013 då all tillverkning av nya bussar flyttades till Wrocław i Polen där Volvo redan hade en fabrik. I Wrocław byggdes bussarna på stålkaross medan Säffle byggde i aluminium. I och med flytten flyttades även aluminiumkarosstillverkningen till fabriken i&nbs...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration