23948sdkhjf

Hon stärker Höga Kusten Turism

Tidigare i mars tillträdde Anna Hellgren som verksamhetsledare för Höga Kusten Turism. I sin nya roll ska hon tillsammans med de 125 medlemsföretagen stärka varumärket Höga Kusten och samverkan mellan Höga Kusten Destinationsutveckling.

Jag ser att allt hänger ihop, besöksnäringen stärker kommunerna och gör det möjligt att både bo kvar och flytta in i området. Det känns väldigt spännande och utmanade att jobba för att genomföra Höga Kustens gemensamma strategi mot 2030 och det känns bra att det är fyra kommuner och hela regionen som står bakom det gemensamma målet, säger Anna Hellgren i ett pressmeddelande.

Tidigare har Anna Hellgren jobbat som journalist på SVT i Umeå, projektledare och verksamhetsutvecklare.

Tillsammans kommer vi fortsätta stärka utbudet och attraktionskraften i området. Förra sommaren var en rekordsommar och det ser ut som att vi är på väg mot något liknande i år, men vi jobbar också för att få besökarna att längta till och uppleva Höga Kusten året om, säger Mia Karlsson vd för Höga Kusten Destinationsutveckling.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141