23948sdkhjf

SL storsatsar på sommarturister

Engelska utrop i tunnelbanan och ett nytt biljettsortiment för tillfälliga besökare. Det ingår i SL:s projekt att göra trafiken mer tillgänglig för alla nytillkomna resenärer under sommaren.
SL och Stockholms stad inledde under förra året ett samarbete där man ska arbeta för att marknadsföra Stockholm som The Capital of Scandinavia . Ett tilltag som provocerade danskarna som anser att en helt annan stad redan innehar den titeln.

Bortsett från om det nu är Köpenhamn eller Stockholm som är Skandinaviens huvudstad så har SL satt igång ett projekt som ska göra kollektivtrafiken i storsaden mer tillgängligt för tillfälliga resenärer. En del stockholmare har kanske redan noterat att engelska utrop har gjorts på valda platser i tunnelbanan när tåget anländer till större stationer. Detta test är en av satsningarna för att kommunicera med engelsktalande turister, men även biljetter och konstguidningar har utvecklats för de tillfälliga resenärerna.

SL har också utvecklat ett biljettsortiment, kallat korttidskorten som är skräddarsytt för tillfälliga resenärer. Korten är 24-, 72-timmarkort och 72-timmars pluskort. Det sistnämnda kortet, 72-timmars pluskortet innehåller även rabatter eller fritt inträde på olika attraktioner i Stockholm. Det nya sortimentet kan köpas från juni månad hos SL:s alla försäljningsställen samt även på vissa hotell och färjeterminaler.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125