23948sdkhjf

Veolia väljer TeleComputing

Veolia Transport har outsourcat sin IT-support till TeleComputing. Affären är värd 4,5 miljoner kronor.
Det avtal som har tecknats innebär att TeleComputing levererar en central service desk med ansvar för alla IT-relaterade supportärenden för Veolias anställda i Sverige. Genom samarbetet vill Veolia höja kvaliteten och tillgängligheten på sina tjänster internt. Avtalet är tecknat på tre år och ordervärdet beräknas inledningsvis uppgå till 4,5 miljoner kronor.

Veolia Transport har idag 7 500 medarbetare i Sverige och varje dag åker cirka 1,8 miljoner resenärer med Veolia Transport runt om i landet. Veolia Transport har bedrivit persontrafik världen över sedan 1911 och finns idag i ett 30-tal länder. Avtalet innebär att TeleComputing övertar ansvaret för att leverera en central service desk dit alla användare kan vända sig alla IT-relaterade frågor (SPOC - Single Point Of Contact).

- Detta är en del av Veolias best-sourcing strategi där vi ser över våra stödfunktioner. Det handlar inte bara om kostnadseffektivitet utan också om att öka kvalitet och tillgänglighet för medarbetaren genom en skräddarsydd tjänsteleverens med uppdaterade stödsystem. TeleComputing kunde uppvisa den kunskap, erfarenhet och flexibilitet som vi sökte, säger Edvard Brinck, IT-chef på Veolia Transport Sverige AB
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08