Resenärerna gillar SL
SL-trafiken får fortsatt höga betyg - rekordmånga nöjda med pendeltågstrafiken enligt bolagets egen undersökning.
Tio gånger om året låter SL genomföra kundenkäter, och trenden har varit stadigt uppåtgående sedan år 2006. Andelen nöjda kunder i SL-trafiken i september är 75 procent, samma siffra som under augusti.
Betyget för pendeltågstrafiken har förbättrats ytterligare sedan augusti och visar nu på 67 procent nöjda eller mycket nöjda, vilket är högst uppmätta betyg sedan mätningarna startade år 2000. Jämfört med september 2007 ser vi en ökning med 12 procentenheter.
- Det är väldigt glädjande att våra resenärer ger oss fortsatt bra betyg. Framför allt är det roligt att se att den positiva utvecklingen för pendeltågstrafiken fortsätter. Vi har dock en hel del att ta tag i, framför allt jobbar vi på bred front för att våra resenärer ska kunna lita på Nynäsbanans trafik, säger SLs vd Ingemar Ziegler.
- Vi är förstås väldigt glada för ett sådant här betyg och jag är stolt över alla medarbetare och deras goda insatser. Detta ger oss extra kraft att fortsätta våra ansträngningar till att förbättra pendeltågstrafiken, i första hand mot 75 procent Nöjda resenärer , säger Stockholmstågs vd Kjell Färnström.