23948sdkhjf

Sörmländskor lockar tyska turister

30 kvinnor som driver företag inom besöksnäringen i Sörmland går samman för att locka tyska turister.
30 kvinnliga företagare inom besöksnäringen i Sörmland går samman för att marknadsföra sina företag i Tyskland och för att få fler tyskar att upptäcka Sörmland.
- Under 2008 har drygt 13 000 tyska besökare övernattat kommersiellt i Sörmland, vilket är 3000 fler jämfört med 2007. säger Pernilla Nordström, projektansvarig på Sörmlandsturism AB.
Projektet för att just stödja kvinnliga företagare inom besöksnäringen i Sörmland heter Open House Sörmland och man har fått cirka 750 000 kronor från länsstyrelsen för projektet. Detta har resulterat i att man startat ett nätrverk, seminarier samt en PR-skola. I januari övergår planeringen i handling då de 30 kvinnliga företagarna reser till Moseldalen där de ska lära sig mer om den tyska marknaden och knyta viktiga kontakter med den regionala näringen.
I vår ska de 30 företagarna arrangera ett sörmländskt öppet hus då tyska reseagenter, bussresearrangörer, gruppreseföretag och resejournalister bjuds in för att lära sig mer om sörmländska turismprodukter på plats.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08