23948sdkhjf

Mer prisregn till turismindustrin

Grinda värdshus. Stockholm Pride och Skogens konung/Kolarbyn prisades när RTS, Rese-och Turistnäringen i Sverige höll sin stora gala idag torsdag.
Grinda Wärdhus blev årets comeback, Skogens Konung/Kolarbyn årets uppstickare och Stockholm Pride fick pris för bäst nyttjande av marknadsföring och distribution.
RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, delar årligen ut TRIP Award till framgångsrika företag och entreprenörer. Vinnarna korades under Svenska Rese- och Turistgalan 2008, där även Stora Turismpriset och internationella TRIP Global Award delas ut.
Juryns motivering för årets starkaste comeback, Grinda Wärdshus:
”Genom ett konsekvent agerande och engagemang utöver det vanliga, har den här entreprenören utvecklat ett välmående företag och en blomstrande destination. Något som har gett positiva svallvågor till andra företag i regionen. Från två tomma händer och en gisten handelsbod, har Grinda Wärdshus utvecklats till en skärgårdspärla med hotell, värdshus, gästhamn, lanthandel, camping, stugby och vandrarhem”.
Juryns motivering för årets uppstickare, Skogens Konung/Kolarbyn:
”Att ändra på konventionerna och nyttja de fria råvarorna har blivit en konst för denna entreprenör. Skogens Konung har snabbt och framgångsrikt etablerat sig, inte bara på den inhemska, utan även på den internationella marknaden. Företaget har visat hur man kan göra jord, myror och barr till guld - en sann alkemist i vår nutid”.
Juryns motivering för bäst nyttjande av marknadsföring/distribution, Stockholm Pride:
”Stockholm Pride visar att man med relativt små ekonomiska resurser kan få ett stort genomslag och närvaro på marknaden. Genom en medveten satsning året runt på pr och marknadsföring via internet, tidningar, tv, radio, sociala nätverk, politiker och samhälle, når budskapen om Pride ut till gemene man. Pride står starkt som varumärke och är en besökarmässig och ekonomisk framgång för staden Stockholm.”
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.392