23948sdkhjf

Tunnelbanan rekordpoppis

Hela 79 procent av resenärerna med Stockholms tunnelbana är nöjda eller mycket nöjda med trafiken enligt SL:s oktoberenkät.
SL genomför kundenkäter tio gånger om året där resenärerna får sätta betyg på kollektivtrafiken i Stockholms län. Betyget oktober 2008 för tunnelbanetrafiken är det högst uppmätta sedan mätningarna startade år 2000. Jämfört med oktober 2007 har antalet positiva resenärer ökat med 9 procentenheter, enligt SL.

När det gäller hela SL-trafiken är andelen nöjda eller mycket nöjda kunder något lägre, 74 procent. Men det är fortfarande en mycket hög andel nöjda kunder vilket gläder såväl SL som tunnelbanans operatörer Veolia Transport:

- Det är väldigt roligt att våra kunder ger tunnelbanan så bra betyg. Det höga betyg tunnelbaneresenärerna lämnat är ett kvitto på att trafikpersonalens målmedvetna och uthålliga kvalitetsarbete gett resultat säger SL:s vd Ingmar Ziegler.

- Det är ett fantastiskt resultat! Jag vill rikta ett jättestort tack till alla medarbetare som arbetat hårt för att vi ska nå upp till dessa rekordsiffor, säger Gunnar Wulff, chef för Division Stockholm Spår, Veolia Transport.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063