23948sdkhjf

Hotel Selma Lagerlöf vann pris

När Guldvargen-galan nyligen arrangerades av Marknadsföreningen i Värmland, delades traditionsenligt ett antal priser ut i olika kategorier. För första gången i galans historia, gick ett av priserna till ett hotell och det var Quality Hotel Selma Lagerlöf som av juryn utnämndes som ”Årets nytänkare 2009”.
Årets nytänkare är ett pris som går till ett företag eller organisation som vågat lite mer, och börjat arbeta med marknadsföring på ett sätt som är nytt för branschen eller verksamhetsområdet.
- Fantastiskt kul och en härlig energiinjektion för hela hotellet, säger Mattias Nord, VD på Quality Hotel Selma Lagerlöf. Just nytänkande har varit ett av de viktigaste värdeorden i vårt arbete under det senaste året, både vad gäller produktutveckling och marknadsföring. Att få det här priset är en kvitto på att vi är på rätt väg och att omgivningen uppmärksammat vårt arbete på ett positivt sätt.
Hotellet har tagit flera oväntade marknadsföringsgrepp under året, men det var framförallt den uppmärksammade kuddkampanjen som låg till grund för utmärkelsen, och juryns motivering löd:
”Sunnehotellet som med enkla, effektiva och vågade marknadsföringsknep invaderade Karlstads offentliga miljö innan invånarna vaknat. Detta i form av utplacerade kuddar på caféer, parkbänkar och busshållplatser som alla hade i syfte att locka folk till Hotellet i Sunne. Det högst oväntade greppet väckte stor nyfikenhet och uppmärksamhet hos både allmänhet och media och skapade en kännedom om hotellet som vida översteg den ekonomiska insatsen.”
Fakta om hotellet:
Quality Hotel Selma Lagerlöf ingår i Choice Hotels Scandinavia med mer än 150 hotell på över 100 destinationer.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063