Stockholm satsar på ny webb för bussresearrangörer!
På TUR 2009, Skandinaviens största rese- och turismmässa, utsågs Stockholm till “Årets bussturiststad” av branschorganisationen Svenska Bussbranschens Riksförbund. Nu följer Stockholm upp utmärkelsen genom att starta en helt ny webb för bussbranschen.
Som Stockholms officiella marknadsföringsbolag vill Stockholm Visitors Board i större utsträckning än tidigare, kunna fungera som ett bollplank för produktutveckling och innovation inom bussturismen. Detta för att både stärka Stockholms ställning som besöksdestination och bidra till framgång för de företag som arrangerar resor till staden.
Ett första konkret steg är den nya branschwebb för bussresearrangörer som har lanserats under sensommaren. Här hittar besökaren bland annat kontaktuppgifter, länkar till aktuell trafikinformation och en agentmanual med praktisk information om lämpliga hotell och restauranger för grupper, bussparkeringar, attraktioner och evenemang. Det finns även färdiga förslag på upplägg av utflykter, tillgång till bildbank och en mängd säljtexter som kan användas fritt i syfte att marknadsföra resor till Stockholm.
Den nya branschwebben för bussresearrangörer finns på www.stockholmtown.com/buss