Kronoberg tillbakavisar kritik
Länstrafiken Kronberg följer regler och krav när det gäller sjukresor och färdtjänst. Det slås fast i en opartisk utvärdering av konsultbyrån Know it HRM AB.
Utvärderingen föreslår ändå ett antal förbättringar i verksamheten, bland annat kompetensutveckling, studiebesök, en organisatorisk förändring, uppföljning av köruppdragen och en bättre dialog med entreprenörerna.
– Det är klart att vi tar till oss utvärderingens slutsatser och att vi ska göra vad vi kan för att förbättra verksamheten. Vår ambition är att erbjuda kunderna så bra service som möjligt, säger trafikdirektör Thomas Nilsson .
Utvärderingen påpekar också att det sker 2500 felbokningar per år och att de borde kunna halveras.
– Det betyder att en procent av resorna blir fel. Det är en liten procentuell andel, men för resenärerna är det givetvis inte bra. Vi arbetar hela tiden för att bli bättre, säger Thomas Nilsson.