Danmark byter namn
Efter sommarens satsning på barnfamiljer skiftar Stena Line fokus inför hösten. Nu är det par och vänner som gäller och målgruppen ska lockas till Danmark med god mat och dryck, skönt umgänge, upplevelser och en trivsam, otvungen atmosfär fjärran från vardagens bestyr. Kort sagt, Danmark är en plats för livsnjutare och i höst sammanfattar Stena Line detta i ett helt nytt koncept: Njutomlands. I konceptet samlas upplevelser på destinationen med det goda livet i centrum samt aktiviteter ombord, kommunikation och webbaktiviteter.
- Med Njutomlands lanserar vi ett begrepp som uttrycker känslan av att resa till Danmark. Det är lätt och enkelt att åka dit och ändå känns allt så fjärran från den svenska vardagen. Danskarna är ju världens lyckligaste folk, säger Charlotte Ljunggren, chef för Stena Lines Danmarkslinje.
I samband med lanseringen av Njutomlands presenterar Stena Line också ett antal nya produkter för att stärka destinationen, exempelvis Aalborg-kortet och Ölprovarpasset, där svenskar kan öl-luffa bland danska mikrobryggerier på Jylland.
Årligen reser cirka 1,5 miljoner resenärer med Stena Lines färjor mellan Sverige och Danmark