Många väljer Hurtigruten
Bengt-Martins sålde Hurtigruten-resor som aldrig förr i september, + 39 procent jämfört med samma period 2008.
Bengt-Martins AB, svensk agent för norska Hurtigruten och en av Sveriges största arrangörer av resor till de svenska och norska fjällen, ökade sin försäljning av Hurtigruten-resor med 39 procent i september jämfört med samma period 2008. Försäljningen av Hurtigruten-resor ökade från 4,3 till 6,0 miljoner kronor.
Bengt-Martins, som ingår i resebyråkoncernen Resia, säljer Hurtigruten både direkt från kontoret i Karlstad och via resebyråer.
- Många av de resenärer som reser med Hurtigruten har inte varit så känsliga för lågkonjunkturen. De planerar sin resa med lång framförhållning och vill vara tidigt ute för att verkligen få plats vid den tidpunkt och på de sträckor man önskar, säger Lasse Svensson, försäljnings- och marknadsansvarig på Bengt-Martins.