Pris till mBiljett
Göteborg & Co och företaget mBiljett fick delpriset för kreativ företagsamhet på Cut the Wire Award vid en ceremoni vid Telecom City i Landskrona.
Göteborg & Co har i många år legat längst fram inom destinationsmarknadsföring och strategiskt tänkande gällande turism. De har valt att satsa och investera i framtiden och är övertygade om att mycket av framtiden ligger i mobilen. Det Mobila Citypasset är en satsning som pågått i tre år och som befäst Göteborg & Co som innovativa och trendsättare i branschen.
Citypasset har bland annat till uppgift att uppmuntra turister att ställa bilen och åka kollektivt, genom det Mobila Citypasset så har nu kunderna möjlighet att redan från början av sitt besök börja nyttja passet utan att behöva åka in till stadens turistbyrå för att köpa ett pass.
– Intresset för vår unika mobila streckkod och produkter som den kan användas till är stort. Allt fler kunder som vill konvertera in traditionella produkter i mobiltelefonen, nu när både betalning och tjänst kan levereras på snabbt ett säkert sätt, säger Claes Arkhult , affärsområdeschef på mBiljett i Göteborg.
FOTNOT. Cut The Wire Award arrangeras en gång per år i Karlskrona av Telecom City. Eventet samlar alla aktörer inom mobilbranschen.