23948sdkhjf

Wihlborgs väljer Jernhusen Media

Wihlborgs Fastigheter väljer Jernhusen Media för att utveckla och sälja reklamytor på Knutpunkten, en av Sveriges största stationsbyggnader och ett viktigt kommunikationsnav i Öresundsregionen.
Totalt besöks Knutpunkten av ca 45 000 resenärer dagligen. Avtalet ger Jernhusen Media en exklusiv rätt att sälja reklam- och eventytor på stationen. Jernhusen Medias säljorganisation kommer själva att hantera försäljning av event, specialytor och storformat. Digitala reklamskärmar säljs via extern säljaktör.

Jernhusen Media säljer idag event och reklamplatser på cirka 45 centralstationer från norr till söder. Varje dag besöker cirka en halv miljon personer Jernhusens stationer i hela landet. Avtalet med Wihlborgs innebär att Jernhusen Media expanderar sin verksamhet också till stationer som inte ägs av Jernhusen.

– Vi vill erbjuda medieköpare attraktiva och effektiva reklam- och eventytor och samtidigt ge resenärerna ett mervärde i form av upplevelser och inspiration. Knutpunkten i Helsingborg blir ett välkommet tillskott till vårt utbud på stationer och vi stärker vår position som en ledande och rikstäckande aktör med djupt kunnande om stationer och resenärsflöden, säger Nina Cronehag , produktområdeschef för Jernhusen Media.

– Sedan vårt förvärv av Knutpunkten 2010 har vi arbetat kontinuerligt med att se över och förbättra fastigheten. När det gäller reklamytorna har vi valt att samarbeta med Jernhusen Media som vi känner kan hjälpa oss att vidareutveckla reklam- och eventytorna i Knutpunkten. De har också visat på ett engagemang som har varit betydelsefullt för oss vid val av samarbetspartner, säger Anders Jarl , vd för Wihlborgs Fastigheter AB.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062