Lazzo för Värmlandstrafik
Värmlandstrafik har avslutat upphandlingen av leverantör för CRM-tjänster för att rekrytera nya resande och vårda trogna resenärer. Valet föll på Lazzo DM Byrå.
Ett av Värmlandstrafiks övergripande mål är att öka det kollektiva resandet. För att nå det målet krävs ett kontinuerligt och fokuserat arbete inom CRM; styrning, organisering och administration av kunder och kundrelationer.Under de närmaste tre åren, med möjlighet till förlängning i ytterligare ett eller två år, är det Lazzo DM Byrå i Skövde som ska understödja Värmlandstrafik i allt från strategi och processutveckling till genomförande av CRM-aktiviteter.
– Vårt koncept är väl anpassat för trafikhuvudmän och kollektivtrafik. Vi vann nyligen en liknande upphandling för Västtrafik som vi dessutom har ett långvarigt och framgångsrikt samarbete med. Jag ser fram emot att få fortsätta på den inslagna vägen och utveckla våra verktyg ytterligare med Värmlandstrafik som ny samarbetspartner, säger Jan Brissman.
Glädjande fördjupat samarbete
– Det är med stor glädje vi går in i ett fördjupat samarbete med Lazzo. Den systematik som Lazzo har utarbetat för att öka det kollektiva resandet passar oss väldigt bra. Det är ett effektivt sätt att marknadsföra kollektivtrafiken och det ger oss möjlighet att mäta och följa upp de satsade marknadsföringspengarna, säger David Widlund , marknadschef på Värmlandstrafik.
Att fördubbla antalet resande med kollektivtrafik är en nationell utmaning. Värmlandstrafik står nu i begrepp att intensifiera sitt arbete för att kraftigt öka kollektivt resande.
– För att bli framgångsrik i detta arbete, oavsett om det handlar om att rekrytera nya kunder eller att vårda trogna resenärer, krävs mätbarhet i alla aktiviteter. Och det är en av våra absolut mest framträdande styrkor som samarbetspartner. Vi hjälper våra uppdragsgivare att göra okända kunder kända och att hitta nya marknader och kunder, säger Jan Brissman.