23948sdkhjf

Reklamkampanj säljs på Tradera

Tågkompaniets marknadsföringskampanj för ett ökat trafikutbud mellan Borlänge och Örebro har gett oanade effekter. Syftet är att öka intresset för tågresor på sträckan. 
En del av kampanjen är en prova-på-biljett för två vuxna och två barn på valfri del av sträckan Borlänge–Örebro som nu har dykt upp till försäljning på Tradera.

– Fantastiskt roligt att man sätter så stort värde på kampanjen, att delar av den går att sälja, säger Tågkompaniets marknadschef Mia Bäckström .

Under våren genomför Tågkompaniet och Tåg i Bergslagen en marknadsföringskampanj för det ökade trafikutbudet mellan Borlänge och Örebro. Kampanjen omfattar bland annat direktreklam med en prova-på-biljett till samtliga hushåll i kommunerna längs sträckan.

– Vi erbjuder två vuxna och två barn en resa mellan två valfria orter längs sträckan Borlänge–Örebro. Och nu har vi sett att det erbjudandet säljs på Tradera, säger Mia Bäckström.

Den utökade trafiken ska framför allt underlätta för pendlare att ta tåget. Av dagens närmare en miljon resor som i dag görs mellan Borlänge och Örebro har tåget en marknadsandel på endast ca tio procent.

– Det vill vi ändra på och vi hoppas att det nya utbudet med nästan ett tåg i timmen ska locka fler människor att ta tåget. Erbjudandet till hushållen är ett sätt att faktiskt visa vilken bra trafik som vi nu har, säger Mia Bäckström.

Tågkompaniet bedriver tågtrafiken i Bergslagen på uppdrag av Tåg i Bergslagen. Sedan Tågkompaniet tog över trafiken år 2004 har resandet ökat med närmare 300 procent. Punktligheten är hög och ligger i genomsnitt på drygt 90 procent. Avtalet mellan Tågkompaniet och Tåg i Bergslagen sträcker sig fram till december 2016.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.937