23948sdkhjf

Kundnöjdheten i SL-trafiken ökar

Kundnöjdheten i SL-trafiken ökar. Andelen nöjda ökar för samtliga trafikslag och är nu 75 procent.
Under 2010-2011 sjönk kundnöjdheten något, mycket till följd av hårda vintrar med stora trafikproblem, men 2012 ökar den igen. Jämfört med 2010 och 2011 har det varit en bra vinter för SL-trafiken. SL och trafikentreprenörerna har också fortsatt arbetet med att utarbeta gemensamma strategier och sett över kontaktvägar för att undvika alltför stora konsekvenser av vinterns utmaningar i framtiden.
- Även andelen nöjda med tidhållningen ökar i undersökningen, säger Ragna Forslund, trafikdirektör och tf vd på SL. Tidhållningen är den absolut viktigaste faktorn för SL:s resenärer totalt sett. Det gäller alla trafikslag. Om nöjdheten med tidhållningen ökar så ökar även kundnöjdheten totalt.
Underlaget till SL:s kundnöjdhetsmätningar bygger på cirka 30 000 enkäter i SL-trafiken. Vårundersökningen utförs under perioden januari till april.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094