Callert tar över TUR
Lisa Callert blir ny mässansvarig för TUR efter Per Magnusson som fått andra arbetsuppgifter på Svenska Mässan. Rekryteringen är ett led i TUR:s kraftfulla business-to-business-satsning.
– Jag ser enorma utvecklingsmöjligheter, säger Lisa Callert som under åtta år byggt upp försäljningsavdelningen på Congrex Sweden.
Som sales director på Congrex har Lisa Callert verksamt bidragit till företagets framgångar med kongresstjänster och bokningsverksamhet. Erfarenheter som kommer väl till pass i det nya jobbet.
– Att leda TUR innebär förstås en stor och spännande utmaning. Men jag hoppas och tror att jag har en del att bidra med. Framförallt ser jag en stor potential i det nya business-to-business-konceptet, säger Lisa Callert.
Per Magnusson, som nu lämnar över stafettpinnen, har fått ett annat uppdrag på Svenska Mässan. Helt släpper han dock inte TUR, utan kommer även fortsättningsvis att finnas med som extra resurs och bollplank åt Lisa. Ledarskiftet kommer efter ett genomgripande förändringsarbete av TUR.
– Pelle (Per Magnusson, reds anm) har gjort ett jättearbete. Det känns att vi är inne på rätt väg, i många stycken är det en ny mässa som växer fram, säger Rony Forsberg , affärsområdeschef på Svenska Mässan.
En rad nyheter för att underlätta affärsmöten introducerades vid årets mässa. Nästa år, då TUR firar 30-årsjubileum, blir det ännu fler. Ett helt nytt grepp 2013 är ”Trade Pavilion”, en exklusiv mötesplats business-to-business,B2B, med utställning, seminarier, workshops, mingel- och samtalsmiljöer som enbart är öppen under fackdagarna.
– Det blir en plats att träffa kunder och samarbetspartners på, för att skapa relationer, bygga nätverk, utbyta kunskaper, utveckla produkter. Ett led i att göra TUR till en ännu effektivare och attraktivare mötesplats. Rekryteringen av Lisa Callert, med den kompetens och bakgrund hon har, är ett annat viktigt led i den satsningen. Jag är säker på att vi hittat rätt kvinna för jobbet!, säger Rony Forsberg.